5 mei 2024 – Vrijheid vieren

Op 5 mei vieren we jaarlijks de bevrijding van Nederland in 1945 en dat we hier sinds dat moment in vrijheid leven. Op deze dag staan we ook stil bij de waarde van vrijheid, democratie en mensenrechten. Op 5 mei wordt de vrijheid op allerlei manieren in ons land gevierd, onder andere door vrijheidsmaaltijden, omdat de eettafel vaak dé ideale plek is voor een goed gesprek.

Op 5 mei vieren we op het Berlijnplein de vrijheid door met elkaar een lunch te eten en met elkaar in gesprek te gaan.
Komende editie is er ruimte voor ongeveer 250 gasten uit de wijk, die aan lange tafels plaats kunnen nemen, uitgebreide lunch voorgeschoteld krijgen en een programma met inhoud, inspiratie en muziek.
Vanaf 11.45 uur zijn de bezoekers welkom, en om 12.15 begint het programma, dat tot ongeveer tot 14 uur duurt.

Deze bijzondere middag vol bijzondere ontmoetingen en ervaringen is gratis voor deelnemers. Het is alleen wél nodig om je hier voor aan te melden en vol is vol, want om goed voor alle gasten te kunnen zorgen, willen we weten hoeveel mensen er op deze dag zijn. Mocht de belangstelling zo groot zijn dat we met een wachtlijst moeten werken, dan krijgen de ‘wachters’ een seintje als er afmeldingen zijn en er plekjes vrij komen.

Er is divers aanbod voor de lunch, waarbij rekening wordt gehoucen met vega, vegan en glutenvrij.

De lunch vindt plaats buiten op het Berlijnplein onder de perronkappen. Goed dus om rekening te houden met de temperatuur en het weer van het moment.
Er zijn voldoende fietsparkeerplekken en het Berlijnplein ligt dicht bij het bus- en treinstation. Mocht u met de auto willen komen, houd dan rekening met betaald parkeren.

De vrijheidslunch wordt mogelijk gemaakt door het Initiatievenfonds van de gemeente Utrecht, het Ondernemersfonds, en het Vfonds. We zijn heel blij met hun bijdrage!

• De lunch is op Berlijnplein in Leidsche Rijn, Utrecht.
  • Aanmelden maximaal 4 personen.
  • De bevestiging van uw reservering is uw toegangsbewijs. Toon dit op print of op uw telefoon.

VOLG ONS OP INSTAGRAM, TWITTER EN FACEBOOK EN ONTVANG HET LAATSTE NIEUWS OVER DEZE HERDENKING IN LEIDSCHE RIJN.